Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 20.05. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
eleznin doprava - zobrazeno 10 z 413 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80| |81-90| |91-100| |101-110| |111-120| |121-130| |131-140| |141-150| |151-160| |161-170| |171-180| |181-190| |191-200| |201-210| |211-220| |221-230| |231-240| |241-250| |251-260| |261-270| |271-280| |281-290| |291-300| |301-310| |311-320| |321-330| |331-340| |341-350| |351-360| |361-370| |371-380| |381-390| |391-400| |401-410| |411-420|
Z vlakových staníc multifunkčné centrá
 ŽSR chcú revitalizovať najfrekventovanejšie železničné uzly. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sa chystajú revitalizovať svoje staničné objekty. Chcú podporiť rozvoj podnikateľských aktivít v priestoroch staníc, ktoré sú svojou polohou a hustotou cestujúcich zaujímavé pre investorov a premeniť ich na multifunkčné centrá. Zatraktívnenie priestorov nielen pre cestujúcich by malo prispieť aj k zníženiu prevádzkových nákladov. (celý článok...)

Slováci aj Česi sa možno dočkajú vysokorýchlostných železníc

TASR BRATISLAVA/PRAHA  01.03.2008  V Českej republike i na Slovensku v súčasnosti existujú štúdie a projekty týkajúce sa budúcej výstavby siete vysokorýchlostných železníc. České dráhy (ČD) počítajú s budovaním nových vysokorýchlostných tratí pre rýchlosť až do 300 kilometrov za hodinu (km/h). "Cez Slovensko je navrhnutých niekoľko variantov (severný, južný, stredný) pre rýchlosť 250 km/hod," uviedla pre TASR hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavlíková.

Celý projekt GSM-R Železníc by mal stáť 8,4 mil. eur

 BRATISLAVA 25. februára 2008 (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) odštartovali v mesiaci február skúšobnú prevádzku vlastnej mobilnej siete GSM-R (Global System for Mobile communicatins-Railways) na úseku Bratislava - Senec. Ako pre agentúru SITA uviedla Martina Pavlíková z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR, pôvodne bol zámer na testovanie skúšobného úseku Bratislava - Nové Zámky (približne 100 kilometrov), ale pre krátenie financií pre tento projekt bol zatiaľ skúšobný úsek skrátený len na 25 kilometrov. "Jedná sa výlučne o privátnu sieť ŽSR, ktorá bude po dobudovaní slúžiť na riadenie vlakovej dopravy," informovala Pavlíková. Celkové náklady na celý projekt vybudovania siete pre ŽSR sú plánované vo výške 8,3 mil. eur. Projekt zabezpečuje firma Kapsch CarrierCom AG. (celý článok...)

Od 3. marca 2008 platí 1. zmena cestovného poriadku ŽSR

 Od pondelka 3. marca 2008 začne platiť 1. zmena platného cestovného poriadku ŽSR.  Prvá zmena cestovného poriadku 2007-2008 platná od 3. marca 2008 sa podľa ZSSK, a.s. dotýka niektorých regionálnych tratí, ale zmeny sú na viacerých tratiach. Nový cestovný poriadok platný od 3. marca 2008 je možné si stiahnuť z internetových stránok ŽSR, ZSSK alebo tu.

Štát ide nakupovať regionálne vlaky

Pohodlné cestovanie v nových čistých a rýchlejších poschodových vlakoch na trasách, kde ľudia denne dochádzajú do práce, by malo byť na Slovensku realitou v budúcom roku. Z eurofondov sa majú kúpiť poschodové vlaky, ktoré by mali presvedčiť ľudí, aby autá nechali doma a necestovali v zápchach autobusmi. Železničná spoločnosť verí, že práve nové vlaky nakúpené za peniaze štátu a Európskej únie, jej pomôžu zastaviť každoročný asi päťpercentný prepad počtu cestujúcich. (celý článok...)

Rozlúčka s Kačenou 310.433

 Spolok Výhrevne Vrútky usporiada dňa 16. februára t.r. rozlúčkovú jazdu parného vlaku s rušňom 310.433 na trase Vrútky - Kraľovany - Oravský Podzámok a späť. Akcia sa uskutoční z dôvodu pripravovanej odstávky rušňa 310.433 kvôli technickej prehliadke a revízii. Počas odstávky bude rušeň 310.433 mimo prevádzky dlhší čas. Podrobné informácie o akcii sú zverejnené na internetovej stránke Spolku Výhrevňa Vrútky.

Zimné jazdy historickými vláčikmi na trati 153

Klub historickej techniky vo Zvolene usporiada v sobotu 9. februára 2008 zimné jazdy historickými vlakmi na trati 153 v úseku Zvolen os. st. – Krupina – Šahy a späť. Na tomto úseku trate je od februára 2003 zastavená osobná doprava. Pôjde tu parný vlak s rušňom 422.0108 a motorový vlak M 131.1053. Podrobné informácie o akcii sú uverejnené na stránke

KLUBU HISTORICKEJ TECHNIKY PRI RUŠŇOVOM DEPE ZVOLEN

Prešovské rušňové depo skončilo po 29. rokoch

(TASR/ATLAS.SK) Po 29. rokoch existencie uzavrelo dnes svoju prevádzku rušňové depo v Prešove. Pôvodne sa tak malo stať k 30. septembru 2007. Predstavenstvo Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s., Bratislava sa definitívne rozhodlo po tom, keď v novembri dostalo súhlas Výboru Národnej rady SR pre hospodársku politiku. (celý článok...)

Vláda znova vypraví vlaky na dlh

 (Pravda) Železničná spoločnosť Slovensko by mala tento rok vypraviť rovnaký počet vlakov ako vlani. Zatiaľ však od vlády nedostane peniaze na celý rozsah dopravy. Vyplýva to zo zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme, ktorú uzavrel minister dopravy Ľubomír Vážny s manažérmi Železničnej spoločnosti Slovensko pred niekoľkými dňami.

Politici však firme prisľúbili, že jej počas roka doplatia, ak bude mať štátna kasa prebytok. Železničná spoločnosť plánuje stratu. A nevie vylúčiť, že slabo vyťažené vidiecke vlaky bude nahrádzať novými spojmi na hlavných tratiach. (celý článok...)

Správa o stave a.s. Cargo Slovakia a jej budúcom rozvoji

    Ministerstvo dopravy, pôst a telekomunikácií SR vypracovalo a na rokovanie vlády SR predložilo materiál: 

   "Správa o súčasnom stave nákladného železničného prepravcu Cargo Slovakia, a. s. a postupe vlády Slovenskej republiky pri zabezpečovaní budúceho rozvoja Carga Slovakia, a. s."


Materiál je dostupný tu:  MATERIÁL NA ROKOVANIE VLÁDY SR 


Home